NFT

Η Alibaba εγκαινιάζει το NFT marketplace για πνευματικά δικαιώματα

Η Alibaba έχει ξεκινήσει μια νέα κατηγορία αγοράς που επιτρέπει στους κατόχους εμπορικών σημάτων να πωλούν NFTs που αντιπροσωπεύουν άδειες για τα πνευματικά του δικαιώματα.

Η κινεζική πολυεθνική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba Group Holding ξεκίνησε μια νέα αγορά Non Fungible Token (NFT) που επιτρέπει στους κατόχους εμπορικών σημάτων να πωλούν συμβολικές άδειες στην πνευματική ιδιοκτησία τους.

Η νέα αγορά NFT, που ονομάζεται ” Blockchain Digital Copyright and Asset-Trade”, είναι προσβάσιμη μέσω της πλατφόρμας δημοπρασιών Alibaba. Τα NFTs που ξεκινούν μέσω της πλατφόρμας θα εκδίδονται στο “New Copyright Blockchain”, μια πλατφόρμα τεχνολογίας κατανεμημένου καθολικού που λειτουργεί κεντρικά από την Ένωσης Blockchain Επιτροπής Πνευματικών Δικαιωμάτων της Sichuan.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Τρίτης από την ειδησεογραφική έκδοση South China Morning Post (SCMP) που ανήκει στην Alibaba, η κατηγορία αυτή αγοράς ελπίζει να στοχεύσει συγγραφείς, μουσικούς, καλλιτέχνες και προγραμματιστές παιχνιδιών.

Η κατηγορία αυτή αγοράς είναι ήδη live, φιλοξενώντας αρκετά NFTs που πρόκειται να δημοπρατηθούν τον επόμενο μήνα. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καταθέσουν το ελάχιστο ¥500 (περίπου $77) για να συμμετάσχουν στις δημοπρασίες. Κάθε επερχόμενη δημοπρασία έχει ορίσει μια τιμή εκκινήσεως στα $15 το κάθε NFT.

Οι αγοραστές μπορούν να δουν τις συλλογές τους μέσω της εφαρμογής χαρτοφυλακίου crypto-νομισμάτων Bit Universe, η οποία είναι ενσωματωμένη στο WeChat.

Σχολιάζοντας τη νέα αγορά, ο δημοσιογράφος του SCMP Josh Ye τουίταρε ότι “αν και η ίδια η τεχνολογία δεν εμποδίζει την μη εξουσιοδοτημένη αντιγραφή. Οι πωλήσεις περιλαμβάνουν την πλήρη κυριότητα των έργων που αγοράζονται μέσω της πλατφόρμας.”

Πολλά NFTs που εκτίθενται δεν εκφράζουν ποια δικαιώματα παρέχονται στους αγοραστές, με ένα NFT να φαίνεται ακόμη και να απεικονίζει τέχνη οπαδών του Star Wars χωρίς την αντίστοιχη άδεια.

Ενώ αυτή είναι η μεγαλύτερη ανακοίνωση για NFT της Alibaba μέχρι σήμερα, πολλές από τις θυγατρικές της εταιρείας έχουν ήδη αγκαλιάσει τα Non Fungible Tokens.

Η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Taobao που ανήκει στην Alibaba παρουσίασε NFTs για πρώτη φορά στο ετήσιο Φεστιβάλ Maker, το οποίο γιορτάζει την κινεζική τέχνη και επιχειρηματικότητα. Η εκδήλωση φιλοξένησε την πώληση ακινήτων με έδρα το NFT που δημιουργήθηκε από τον Κινέζο καλλιτέχνη Huang Heshan.

Τον ίδιο μήνα, η SCMP ξεκίνησε ένα έργο NFT με την ονομασία “Artifact” το οποίο περιελάμβανε συμβολικές ιστορικές στιγμές που αναφέρθηκαν από τη δημοσίευση από το αρχείο 118 ετών, όπως η παράδοση του Χονγκ Κονγκ από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Κίνα το 1997.

Back to top button